Sommersby
Konfederasyon askeri Sommersby iç savaşta esir düşer. Altı yıl sonra çiftliğe ve karısına döner. Artık daha nazik ve kibardır. Ama karısı başkasıyla nişanlanmıştır. Nişanlı, askerin aslında cinayetten aranan Sommersby'nin kılığına girdiğini ortaya çıkarır. Asker özgürlüğü için asıl kimliğini kabullenecek veya başkasının suçundan asılacaktır.
Richard Gere ve Akademi Ödüllü Jodie Foster, ABD İç Savaşı'nın ardından evine derinden değişmiş dönen bir askerin romantik hikayesini konu alıyor. Jack Sommersby'nin (Gere) yedi yıl önce orduya katılmış ve savaş biteliyse iki yıl olmuştur. Geride kalan karısı Laurel (Foster) çiftliğin işletmeye devam etmiş ama başkasıyla nişanlanmıştır. Kocası Sommersby önceden zalimliğiyle meşhurdur ama savaştan kibar, sevecen ve başarılı biri olarak geri dönmüştür. Bu durumda kocasıyla yaşamak için nişanını bozar. Ancak Sommersby ve karısı, geçmişleri hakkında ortaya çıktığında yaşadıkları kasabayı derinden sarsacak bir sır saklamaktadır.