Ripleyová unikla jen o vlásek mimozemskému nepříteli a po půl století se znovu probouzí z kryogenního spánku, aby byla poslána do odlehlé kolonie, kde má pomoci bojovat proti invazi Xenomorfů.
Hrůza neustává ani v tomto mrazivém, kritikou oceňovaném pokračování, kdy se Ripleyová (Sigourney Weaverová), jediná přeživší smrtelného střetu lodi Nostromo s obludným vetřelcem, vrací na Zemi poté, co 57 let plula vesmírem v hyperspánku. Přestože je zpočátku skeptická, souhlasí, že bude doprovázet tým koloniálních mariňáků zpět na LV-426… a tentokrát půjde o válku!