To finske filminstruktører og et internationalt dykkerteam begiver sig ud på en mission for at finde den forsvundne tyske U-båd, U-479, der sank under 2. verdenskrig i Den Finske Bugt. Trods en sovjettisk påstand om, at den blev sunket af U-båden Lembit får ubesvarede spørgsmål filmskaberne til at undersøge mysteriet på egen hånd.