Star Wars Vintage: Ewokker: Slaget om Endor
De spændende Ewok-eventyr fortsætter, da den heltemodige Wicket og hans unge ven Cindel undslipper de onde Maraudere med hjælp fra deres nye allierede, eneboeren Noa og hans hurtige makker, Teek.
En hær onde Maraudere anført af den tårnhøje Kong Terak og hans snu heksehjælper, Charal, angriber Ewokkernes landsby og tager mange af Ewokkerne til fange. Wicket og unge Cindel formår at ungå tilfangetagelse og flygter ind i skoven, hvor de møder en drilagtig, behåret skabning ved navn "Teek," der fører dem til et tilsyneladende forladt hus tilhørende Noa, en gnaven, gammel eneboer. Da Marauderne angriber igen, tager de Cindel til fange, så Noa, Wicket og Teek må skynde sig til undsætning for at redde pigen og Ewokkerne fra Kong Teraks mørke fort.