Alganesh
Hvorfor flygter eritreere? Kom bag de velkendte billeder og ind i etiopiske flygtningelejre. Følg den intense rejse, før havet krydses, mød uledsagede børn, forfulgte grupper og folk, der var fanget i mange år. Se den barske virkelighed, der holdes skjult, historien før overskrifterne.
Jeg troede ikke på det, før jeg så det. Det står på et skilt på væggen, da hundrede flygtninge fra Eritrea ankommer til Endabaguna-flygtningecenter i Tigray-regionen i Etiopien efter at have rejst i en lastbil i fire dage. Hvorfor flygter folk? Hvad skete der, før de berygtede billeder vi vises i Vesten af flygtninge, der krydser havet? En intens rejse gennem fire flygtningelejre for eritreere i Etiopien blandt uledsagede børn, forfulgte kunamas, folk der har været der så længe som 17 år.