Sedna
I Inuit-myter bliver Sedna, en ung kvinde, tvunget til at gifte sig med en ond shaman. Hun overtaler sin far til at redde hende, men de står over for en storm. Faren kaster Sedna over bord, og hun bliver gudinde for Grønlands farvande. Et skiteam udforsker legenden om bord på 'La Louise' og afslører dens sandhed.