Nemesis
Den offentlige anklager Sylvia van Maele og Lars van Deurnen fra afdelingen for økonomisk kriminalitet går sammen om at efterforske økonomisk kriminalitet: en skyggeverden af postboksfirmaer, papirspor, der ender blindt og omgåelse og brud på international skattelovgivning. Da grænserne mellem Sylvias professionelle og personlige liv begynder at udviskes, må hun stole på sin intuition for at overleve.
Nemesis er en konspirationsthriller om økonomisk kriminalitet og skatteunddragelse på højeste niveau i Holland: en skyggeverden af postboksfirmaer og papirspor, der ender blindt. Sylvia van Maele, Haags offentlige anklager, og Lars van Deurnen, efterforsker i afdelingen for økonomisk kriminalitet, følger et spor af penge og mord i jagten på de skyldige. De modarbejdes af en nådesløs elite, der er desperat for at fastholde deres rigdom og magt, koste hvad det vil. Da grænserne mellem Sylvias professionelle og personlige liv begynder at udviskes, indser hun hurtigt, at de regler og praksisser, der forhindrer hende i at udføre arbejdet, er der af en årsag. Hun må lære at stole på sin intuition for at overleve, selv hvis det betyder, at hun må gå imod dem, hun stoler allermest på.