Pompejis endeligt: De flygtende
I Pompeji scanner retstekniske eksperter den største gruppe ofre for at undersøge, hvem de var, og hvorfor de ikke slap væk fra udbruddet i år 79.
På Romerrigets højeste begravede et udbrud i Vesuvius byen Pompeji i vulkansk ask og dræbte tusindvis. Nu efterforsker retstekniske eksperter en gruppe ofre ved navn "Flygtningene" for første gang. Røntgenstråler afslører aldre, skader og selv artefakter som sandaler og smykker, efterforskningen viser også, hvorfor de ikke slap væk.