Bombing Pompeii
Pompeji. Verdens mest forbløffende historiske tidskapsel. Den engang pulserende og vidtstrakte romerske by lå begravet under aske og klipper i århundreder efter Vesuvs udbrud i år 79 e.Kr. Men byen var nær blevet ødelagt for anden gang - under 2. verdenskrig. Denne medrivende dokumentar følger et forskerholds ekstraordinære mission, mens de opsporer bomberne for at redde denne utrolige gamle by fra yderligere ødelæggelse. Og ved hjælp af holdets arbejde løser vi mysteriet om, hvorfor Pompeji blev mål for USA og Storbritannien under 2. verdenskrig.