The Kiosk
I årevis har kiosken været Olgas et og alt. Hun bruger dagene på at læse rejsemagasiner og drømme sig væk til fjerne steder. En dag vender en tilfældig hændelse op og ned på det hele - bogstaveligt talt - og sender hende ud på en uventet rejse.
"Olga har passet sin lille kiosk i årevis. Dagene er ens og går med at sælge aviser, slik og cigaretter til de faste kunder. Men Olgas eget liv er knap så almindeligt. Hendes søde tand og den monotone hverdag har nemlig gjort hende så rund, at hun ikke længere kan klemme sig ud ad døren. Hun er, helt bogstaveligt, ""fanget"" i sin egen butik.
I pauserne flygter Olga ind i rejsemagasinernes verden for at undslippe de trange kår. Hun drømmer om fjerne himmelstrøg, store eventyr og et liv uden for kioskens fire vægge. Drømmene virker dog fjerne, indtil en absurd hændelse pludselig kaster hende ud af de trygge rammer.
The Kiosk er en ordløs, humoristisk og eftertænksom fortælling om at sidde fast i hverdagens trummerum og om det mod, der kræves for at bryde fri. Gennem en legende animationsstil, der blander collage og akvarel, leveres et fint, men stærkt budskab: Nogle gange er et lille skub alt, der skal til for at tage det første skridt mod friheden."