Et møde med døden
Den 40-årige parisiske politimand Samson Brion har brug for at komme lidt væk fra byen. Efter 15 år vender han tilbage til din barndoms landsby i Bretagne, selvom han ellers havde svoret aldrig at vende tilbage. Rygterne om ham er allerede nået til landsbyen, og en lokal kvinde beder ham straks efterforske sin søns død.
Den 40-årige parisiske politimand Samson Brion har brug for at komme lidt væk fra byen. Efter 15 år vender han tilbage til din barndoms landsby i Bretagne, et sted han ellers havde svoret aldrig at vende tilbage til. Rygterne om ham er allerede nået til landsbyen, og en lokal kvinde beder ham efterforske sin søns død. Hun mener ikke, han begik selvmord, som politiet ellers siger. Samson opdager en forbindelse mellem sagen og et datingbureau, der drives af Lila, hans barndomsveninde. Hun stadig vred over, at han forlod byen dengang, men eftersom der ikke er andre steder for Samson at bo end hos hende, bliver de tvunget til at arbejde sammen om at opklare sagen.