Kings Ransom
D. 9. august 1988 ændrede et enkelt pennestrøg NHL for evigt, da The Edmonton Oilers sendte Wayne Gretzky til Los Angeles Kings.
D. 9. august 1988 ændrede et enkelt pennestrøg NHL for evigt. The Edmonton Oilers havde netop vundet deres fjerde Stanley Cup på fem år og underskrev en aftale, der sendte Wayne Gretzky, en canadisk folkehelt og verdens bedste hockeyspiller nogensinde, til Los Angeles Kings som del af en lukrativ aftale, der involverede flere spillere. Mens Oilers' forfærdede fans forsøgte at forstå det utænkelige, begyndte The Kings' fans at købe sæsonbilletter så hurtigt, at det overvældede deres billetkontor. Fra den ene dag til den anden begyndte et hidtil ganske ukendt hold at spille på udsolgte stadions og modtage stående bifald, og en liga, der ellers havde "lillebror"-status gik fra 21 til 30 hold på under ti år. Den anmelderroste instruktør Peter Berg præsenterer den betagende historie om handlen, der tog pusten fra et helt land, og fik en kæmpe by til at lægge sig for fødderne af en 27-årig knægt, der gik under navnet "The Great One."