Marvel Studios' Captain America: The First Avenger
Anset for uegnet til militærtjeneste, melder Steve Rogers sig frivillig til et hemmelighedt forskningsprojekt, som forvandler ham til Captain America, en superhelt dedikeret til at forsvare USA's idealer og fører an i kampen for frihed som det ultimative våben mod det onde. Når en frygtindgydende kraft truer hele verden, fører han krig mod HYDRA-organisationen, styret af den onde Red Skull.