Hamilton – I nationens interesse
Carl Hamilton infiltrerer en international forbryderring, der har stjålet avancerede svenske raketter, men ringen udsættes for et dødeligt angreb af en gruppe lejesoldater, som er hyret af en ukendt person. En farlig mission bringer Hamilton fra den somaliske vildmark til Beiruts gader og helt til Stockholm - og han må nu gøre, hvad han kan, i nationens interesse.
Det lykkes Carl Hamilton at infiltrere en international forbryderring, som har stjålet avancerede svenske GPS-styrede raketvåben. Men organisationen udsættes pludselig for et dødbringende angreb fra en gruppe ukendte, toptrænede lejesoldater. Hamilton undslipper massakren, men raketterne er sporløst forsvundet, indtil en somalisk fredspolitiker bliver angrebet. Samtidig får kidnapningen af en svensk våbentekniker Sveriges statsminister til at hyre et privat sikkerhedsfirma for at få ham hjem – under forudsætning af, at en svensk observatør følger med, nemlig Carl Hamilton. Hamilton plages af minderne fra tiden som hemmelig agent, hvor han blev forvandlet til en dræbermaskine, og han vil gerne lægge det bag sig. Han har mødt en kvinde og håber på et vendepunkt i sit liv, men han indser hurtigt, at det ikke er en mulig udvej, nu hvor verdensfreden trues af korrupte politikere og krigsprofitmagere. En farlig mission bringer Hamilton fra den somaliske vildmark til Beiruts gader og helt til Stockholm. Carl Hamilton må nu gøre, hvad han kan, i nationens interesse.