Kampen om tungtvannet
Året er 1943, og Norge er besat af nazisterne. Ude i skoven i den iskolde vinter sætter elleve norske soldater deres liv på spil i den måske største militære mission, der nogensinde er blevet forsøgt på norsk jord.
Tyskerne har hurtigt genopbygget tungtvandsanlægget ved Vemork efter sabotageoperationen.