De standhaftige
Soldaten Thomas bliver alvorligt såret i Afghanistan og hjemsendes. Bitter, men fast besluttet på at vende tilbage til hæren, kæmper han med genoptræningen, mens hans kæreste Nina prøver at støtte ham, så godt hun kan. En dag møder Thomas balletdanseren Sofie, som hurtigt forstår, at Thomas har brug for hjælp, hvis han skal nå sit mål.
Soldaten Thomas bliver alvorligt såret i Afghanistan og hjemsendes. Bitter, men fast besluttet på at vende tilbage til hæren, kæmper han med genoptræningen, mens hans kæreste Nina prøver at støtte ham bedst muligt. En dag møder Thomas balletdanseren Sofie, som hurtigt forstår, at Thomas har brug for hjælp, hvis han skal nå sit mål. Thomas er i første omgang ikke begejstret for Sofies hjælp, men da det går op for ham, at det er nødvendigt, går han til sidst med til det. Træningen virker, og Thomas oplever fremskridt, og for hvert eneste lille skridt fremad bliver han gladere og gladere, men også gladere for Sofie.