Fuglene over sundet
Arne Itkin er en berømt jødisk jazzmusiker, der bor i København sammen med sin kone Miriam og deres 6-årige søn Jacob. Der begynder at gå rygter om, at tyskerne vil deportere alle danske jøder, og da det bliver en realitet, må familien flygte. De får at vide, at de kan blive sejlet til Sverige fra Gilleleje af lokale fiskere, men lokale kollaboratører og Gestapo kommer hurtigt på sporet af dem.
Arne Itkin er en berømt jødisk jazzmusiker, der bor i København sammen med sin kone Miriam og deres 6-årige søn Jacob. Der begynder at gå rygter om, at tyskerne vil deportere alle danske jøder, og da det bliver en realitet, må familien flygte fra deres hjem. De får at vide, at de kan blive sejlet til Sverige fra Gilleleje af lokale fiskere, men lokale kollaboratører og Gestapo kommer hurtigt på sporet af dem. Nu handler det om overlevelse for den lille familie, som håber, at de mennesker, der kan hjælpe, er til at stole på.