Zoals Alleen Oma Dat Kan
I generation efter generation overleveres opskrifter og hemmelige madlavningstips. Ofte er det bedsteforældrene, der deler disse tips og tricks med børn og børnebørn. Disse særlige retter er bærere af historier, som ikke bør gå tabt, og derfor går Danny i køkkenet med bedstemødre og bedstefædre for at lave særlige familieopskrifter.
Bedstemor Trees og Danny laver dendeng ragi og sambal goreng-bønner med en skål ris.
Bedstemor Trees og Danny laver æggeruller med kylling, chilisauce og sambalsauce.
Bedstemor Trees og Danny laver pom og en mangochutney-pom-sandwich på en Surinam-rulle.
Bedstemor Dudu og Danny laver en tyrkisk pizza og giver en tyrkisk salat et twist.
Bedstemor Dudu og Danny laver rød linsesuppe og focaccia med en tyrkisk krydderiblanding.
Bedstemor Dudu og Danny laver fyldte auberginer, pilaf og en krydret tyrkisk dip.
Bedstemor Dudu og Danny laver kisir, Danny laver sin egen fortolkning af lammekofta.
Bedstefar Jannis og Danny laver soutzoukakia og halloumi saganaki med en tomatsalat.
Bedstefar Jannis og Danny laver souvlaki, og Danny laver en traditionel græsk salat.
Bedstemor Busaba og Danny laver stegt kylling med frisk mango og en sriracha-sauce.