Karsu's Turkse Keuken
Karsu er en ung og talentfuld international kunstner, men kommer fra en familie af restaurantejere. Til sine venner og familie, og til os, laver hun simple retter fra sin hjemegn i Tyrkiet.
Det er tid til at give en gammel hollandsk klassiker et twist. Karsu laver grønkål på tyrkisk vis.
Det er tid til streetfood, når Karsu laver tantuni med durum, en tyrkisk wrap med lammekød.
I dag laver Karsu börek med pastrami. Esra, der er kok hos Mem's, hjælper hende med maden.
Karsu fik denne opskrift fra Feride Tosun, som hjælper hende med at lave lammeskank med firikli.
I dag laver Karsu balik ekmek, grillet fiskefilet på tyrkisk brød, en streetfood-ret.
I dag laver Karsu og hendes niece en ret, der minder dem om deres hjemby: içli köfte.
I dag tilbereder Karsu bayram eti, som er stegt lammekølle med krydrede hestebønner.
Karsu besøger Beyrams butik for at købe pistacienødder til tyrkisk hasselnød-pistacie-brulee.
I dette afsnit er Karsus guitarist Jesse hendes gæst, når hun laver beyran, en tyrkisk suppe.