The Guardian
Tynget af depression efter en tragisk og mislykket redningsaktion får redder Ben Randall (Kevin Costner) en opgave, han ikke vil have; han skal træne et hold redder-aspiranter.
Kevin Costner og Ashton Kutcher har hovedrollerne i ”The Guardian” - et storslået action-drama om den amerikanske kystvagts dødsforagtende redningssvømmere. Tynget af depression efter en tragisk og mislykket redningsaktion får redder Ben Randall (Costner) en opgave, han ikke vil have; nemlig at træne et hold redder-aspiranter. Han kommer hurtigt på kant med den selvhævdende svømmestjerne Jake Fisher (Kutcher), der, drevet af en smertefuld hemmelighed, er mere interesseret i at slå Bens redningsrekord end i at redde liv. Men Ben ser samtidig, at Jake har, hvad der kræves for at blive den allerbedste. ”The Guardian” har spektakulære redningsscener fra Beringstrædets ugæstfrie miljø, og den er samtidig en realistisk og gribende historie om havets virkelige helte.