The Indigo Child
A girl with special gifts transforms her father's life and challenges the standards of school and society, revealing a new way of seeing the world through sensitivity, art and spirituality.
Sofia is a different child: sensitive, creative and with gifts that go beyond common understanding. After causing a stir at school, she moves to live with her father, Ricardo, a successful and workaholic man, emotionally distant. Living with his daughter, Ricardo begins to question his lifestyle and opens up to a new perception of the world. Sofia is considered an “indigo child”, a term that refers to people with great sensitivity and spirituality. The film follows the transformation of father and daughter, proposing reflections on education, freedom, bonding and the importance of embracing those who are different. "A Menina Índigo" mixes elements of drama and spirituality to talk about love, discovery and the beauty of seeing beyond the visible.