Bibi Blocksberg and the Secret of Blue Owls
Bibi Blocksberg neglects school, and as her grades plummet she is forced to spend her holidays at a boarding school in Oldeberg Castle. Together, with her new friend Elea, she goes on an adventure searching for legendary magic owl dust.
Bibi Blocksberg gets so focused on her magic that she neglects school. As her grades plummet, she’s left with one option: she must spend her holidays at a boarding school in Oldeberg Castle , which is pure torture for Bibi. Luckily, Bibi quickly finds a friend in classmate Elea, who has been in a wheelchair due to a horrible car accident. Bibi wouldn't be Bibi if she didn't try to help Elea walk again - even though the witch code clearly forbids interfering with human destiny. When Bibi learns of the legend of the magic owl dust, she sets out to look for it in the Oldeberg caves. Bibi's nemesis, the witch Rabia von Katzenstein, is also aware of the magical owl dust. As if by magic, Rabia escapes from the spooky moor prison where she is serving a five-year sentence.