Nils Holgersson
Reckless and daring, Nils is quite a rebel against authority. One day the mischievous elf Athanor transforms Nils into a miniature human! Nils discovers that he can talk to animals now and he makes a new friend: Martin the gander. With his faithful new friend, Nils embarks on the most extraordinary journey among the wild geese.
Reckless and daring, Nils is quite a rebel against authority. One day the mischievous elf Athanor transforms Nils into a miniature human! Nils discovers that he can talk to animals now and he makes a new friend: Martin the gander. With his faithful new friend, Nils embarks on the most extraordinary journey among the wild geese. In the company of Akka, the experienced leader of the geese; Gorgo the Eagle, who believes he is a goose; the charming Soft Feather – and her two rival sisters – the boy learns to live by the rules of a community. But what were Athanor’s true intentions when he transformed Nils? It was to give the young elf Lina an ally against the dangerous Dark Elf‘s schemes of conquest and to help protect her world – and nature itself.
Nils catches an elf and is certain that he will grant him a wish in exchange for his freedom.
To make an impression on Akka’s flock of wild geese, Nils refuses to let them pass in front of him.
Nils realizes the flock is being followed at a distance by an elf and he manages to catch her.
A storm is approaching rapidly and the geese must interrupt their migration to take shelter.
Gorgo gives his position as second in command to Martin. At first, Nils finds this great.
Nils and Gorgo, on guard duty, find a bag full of biscuits, but a lemming appears and steals it.
In order to win a piece of magic crystal, the Black Elf challenges the geese to a race.
Because of Nils, Martin and Pretty Wing freeze their wings and find themselves stuck in a crevasse.
Nils persuades Martin to impress Soft Feather by doing an aerobatics demonstration.
Nils smells some delicious gingerbread and persuades Martin to leave the flock to taste the food.