Vic the Viking
Vic is a 10-year-old boy who happens to be the son of Halvar, the Viking Chief. Halvar tries desperately to teach his son the proper Viking way of life. Vic shows little enthusiasm for physical activities and prefers peaceful solutions instead of fighting. Together they get involved in thrilling adventures accompanied by a colorful crew of burly Vikings.
Vic is a 10-year-old boy who happens to be the son of Halvar, the Viking Chief. Halvar tries desperately to teach his son the proper Viking way of life. To his amazement, Vic shows little enthusiasm for physical activities and prefers peaceful solutions instead of fighting. Together they get involved in thrilling adventures accompanied by a colorful crew of burly Vikings. In all their challenges, they count on Vic to save the day! Vic is not big or strong for his age, but the Vikings can always rely on his brainpower to untangle the most complicated situations. When Vic is trying to conjure up an idea, the young hero rubs his nose. Then as soon as an idea hatches, he snaps his fingers and is surrounded by sparks!
To scare away tax collectors, Vic invents a magic lantern that projects monsters on a wall.
Halvar, his men, and the drakkar are all kidnapped by Sven! Vic wants to save them.
The Vikings fall into a trap, but Vic and Ulme use their talents as puppeteers to save them.
In Flake, it’s the big harvest celebration and Greta has to host the festivities.
With Halvar sick, Ylva takes charge of the Drakkar and goes to a trading market.
The boy Gilby from Flake makes life difficult for Vic. But he can't be defeated.
Vic is old enough to go through a rite of passage to mark his initiation as a ‘True Viking’.
The Vikings happily celebrate until night falls and talk of monsters generates fear amongst them.
While doing a contest of skipping stones, Snorre, Tjure, and Vic get kidnapped by Sven.