Mia and me
12-year-old Mia finds herself hurled into the wondrous world of Centopia, full of elves, unicorns, pans, and dragons. But the once idyllic kingdom is in danger. Evil Queen Panthea seeks to capture the unicorns and harness their power to keep herself young. As Mia bounces between trying to fit in at her new school and her life as a fairytale elf, she becomes the key to saving Centopia.
12-year-old Mia used to read about the land of Centopia in an ancient book of myths. Now, thanks to a high-tech portal, she finds herself hurled into this wondrous and animated world of elves, unicorns, pans, and dragons.
But the once-idyllic kingdom is embroiled in conflict. The evil Queen Panthea seeks to capture the unicorns and harness their power to keep herself young. The valiant elves, led by the noble Prince Mo and the daring warrior Yuko, fight to stop her. Thanks to her unique ability to communicate with unicorns, Mia must personally safeguard the golden-horned Onchao.
As Mia bounces between trying to fit in at her new school – and her life as a fairytale elf – she becomes the key to saving Centopia. Join Mia's adventures as she meets all kinds of fantastic unicorns and uncovers the skills she didn't know she had in her struggle to prevent this incredible world from being consumed by Panthea's evil power.
Summoned to Centopia, Mia witnesses Onchao’s mother, Lyria, giving birth to a unicorn foal, Kyara.
Mia and her friends head out to meet the Pan King, who might have a part of the “Heart of Centopia.”
Mia and Sara are milking the goats when the postman delivers a letter from Sara’s school.
In Centopia, Onchao has a boys-day-out with Esko, while Kyara leaves the Elven Crater unnoticed.
When Phuddle destroys his laboratory, King Mo harshly forbids him to rebuild it inside the Crater.
Mia and the Elves could get a Heart Crystal, but only in exchange for a most precious thing.
In Centopia, Mia, Yuko, and Onchao fly to the dragon caves in search of a Heart Crystal.
Together with the Elves and Kyara, Mia travels to a mystic hill called the Seventh Wave.