Heidi
Heidi is a happy, talkative 8-year-old orphan who lives with her grandfather in the idyllic scenery of the Swiss Alps. Heidi makes friends quickly and everyone knows they can always rely on her for help. With her best friends, Peter and Clara, she experiences many exciting adventures. Her cheerful nature helps show others how to handle the challenges of everyday life and still be happy.
Heidi is a happy, talkative 8-year-old orphan who lives with her grandfather in the idyllic scenery of the Swiss Alps. Heidi makes friends quickly, and everyone knows they can always rely on her for help. With her best friends, Peter and Clara, she experiences many exciting adventures. Heidi loves the freedom of life in the mountains, but she also knows and learns how to take on responsibilities. Her cheerful nature helps show others how to handle the challenges of everyday life and still be happy. Heidi’s honesty and natural charm inspire both courage and joy in the life of everyone she meets.
Little Swan died. Heidi and Peter would like to buy a new goat to keep Blackie company.
It is the Dörfli village fair. Heidi spots a pretty goat and is upset that she cannot buy it.
Grandfather notices that Rico disappears every day without saying where he is going.
Mr. Traber has had a good idea for the Autumn Festival – Rico will play his violin!
A stranger arrives in Dörfli and asks if a little Italian boy had arrived recently.
The doctor in Maienfeld tells Grandfather that he must visit a specialist in Frankfurt.
Grandfather is about to have surgery and is now discussing his will and testament with his lawyer.
During a walk in a park, Grandfather has jarring past memories after he sees a lady dressed in red.
Clara made significant progress in dancing and she is ready to try to join the conservatory.
Peter arrives in Frankfurt determined to find his father, the watchmaker named Anton Bendorf.