Checkered Ninja
In this adaptation of Anders Matthesen's book featuring "Terkel in Trouble" characters, teenager Aske receives a checkered Ninja doll from his uncle returning from Thailand. The doll, alive and vengeful, seeks justice for its creator's tortured life. It assists Aske with his issues, making him unknowingly promise to help it in return.