Struggling after his divorce, Andreas is thrown when his ex-wife asks him to be the godfather to her new daughter. To prove he has moved on, he decides he must find a girlfriend in just five days. His desperate search leads him to a singles' retreat, where anything can happen.
The three friends Niels, Thomas, and Andreas each have their own struggles, but Andreas is having a particularly hard time. He hasn't moved on from his divorce, but his ex-wife, Hanne, certainly has. She has a successful new boyfriend and a lovely daughter, and to make matters worse, the couple has asked Andreas to be the godfather. He reluctantly agrees and now wants to show everyone that he is doing at least as well. With five days left, he resolves to take a girlfriend and decides there's no better place to find one than a singles retreat.