Kummelin Jackpot
Pera is a small-time hustler avoiding honest work. When his ex demands he pay for their daughter's figure skating trip to Canada, petty scams won't cut it; he needs a real job. He finds work at an import firm run by a kind Jehovah's Witness and meets the love of his life. But when a large-scale match-fixing scheme arises, Pera can't resist and chases the ultimate "jackpot" with his roommates.
Pertti "Pera" Järvelä is a small-time hustler who avoids honest work. This divorced man lives with two musician buddies in a shared apartment. Pera's daughter, a 17-year-old figure skater competing at the world championship level, is about to leave for a competition trip to Canada. The girl's mother refuses to pay for the expensive trip and demands that Pera cover the cost. The sum is too large to scrape together through petty scams, so Pera has no choice but to get a real job. He finds work at an import company run by Seppo Sillantaus, a Jehovah's Witness and an honest, good-hearted man. Soon Pera also meets the love of his life, and things finally seem to be normalizing. But then an opportunity for a large-scale match-fixing scheme presents itself. Pera can't fight his nature, and together with his roommates, he sets out to chase the dream of the ultimate "jackpot."