Helene
The year is 1915. Helene Schjerfbeck lives as a forgotten artist in the countryside with her elderly mother. Years have passed since her last exhibition, and Helene has continued painting solely out of passion. Everything changes when an art dealer discovers Helene and her 159 magnificent paintings and wants to arrange a major solo exhibition. But the truly pivotal moment comes when she is introduced to Einar Reuter. The young Einar is a forester and, as an art enthusiast, a passionate admirer of Helene's work. He becomes Helene's confidant and her lover.