The Muppets Mayhem
After 45 years of rockin’ and rollin', The Electric Mayhem embarks on an epic musical journey to finally record their first studio album. With the help of a driven young music exec, the endlessly cool, iconic Muppet rock band – featuring Dr. Teeth, Sgt. Floyd Pepper, Janice, Lips, Zoot, and Animal – must get their act in gear as they come face to face with the crazy, contemporary music scene in their quest to finally go platinum.
After 45 years of rockin’ and rollin’, everyone’s favorite Muppet band, Dr. Teeth and the Electric Mayhem, embarks on an epic musical journey with a driven young music exec named Nora Singh. She convinces the classic rockers to finally write, record and release their first studio album. Hoping to save her dying record label, Nora reintroduces the group – featuring Dr. Teeth, Sgt. Floyd Pepper, Janice, Lips, Zoot, and Animal – to the fast paced, modern music biz. But the laid back style of the forever cool, iconic band provides endless challenges. Enlisting the help of her social media savvy sister, Hannah, and a quirky Mayhem superfan named Moog, Nora and the band encounter some of today’s biggest music superstars in their quest to finally go platinum.
A driven music exec convinces the iconic rockers of The Electric Mayhem to make their first album.
Nora’s exaggerated promises jeopardize her role with the band and threaten lie-detecting Janice.
The band struggles to find their groove while recording in a famous producer’s high-tech studio.
On a quest to find the band’s "new sound" with different collaborators, Nora butts heads with Moog.
Looking for inspiration, Nora takes the band on a desert road trip where they find more than music.
Dr. Teeth's parents arrive, questioning his destiny and jeopardizing both the album and the band.
Nora and JJ team up to create a Beatles-inspired documentary about the band’s album-making process.
The band’s foray into social media goes awry as they prepare to play a virtual video game concert.
Consumed by their new solo pursuits, the band makes a shocking announcement on a live radio show.
All seems lost when Nora fails to reunite The Electric Mayhem for a concert at the Hollywood Bowl.