Macross Frontier: The False Songstress
In the year 2059, over ten million people reside on the Macross Frontier. Alto Saotome dreams of being a pilot. Sheryl Nome is the galaxy's best songstress. Ranka Lee dreams of being a singer just like Sheryl. An unexpected series of events unfolds when the three meet.
In the year 2059, over ten million people reside on the Macross Frontier, a super large-scale emigration ship traveling across the galaxy in search of new worlds. Alto Saotome is a young man with dreams of soaring through the skies, striving to be a Valkyrie pilot. A young woman named Ranka Lee hopes to become a singer like her idol, Sheryl Nome, the best songstress in the galaxy. An unexpected series of events unfolds when the three meet on the Macross Frontier. Alto pilots the variable fighter VF-25 to protect the girls from the mysterious beings known as the Vajra. New friends and new worlds come together, but as the fleet battles continue to intensify, Sheryl is accused of being a spy. What mysteries and songs await the trio as they slice through the flames and fly full speed ahead?