Macross Delta
The year is 2067. Tactical Sound Unit Walküre performs their songs to quell Vár Syndrome, a strange disease that causes humans to go berserk. Meanwhile, the Aerial Knights, a variable fighter unit of Windermere Kingdom, take action. A story of teamwork and love that transcends star systems unfolds.
Hayate meets Freyja, a stowaway. Soon after, they witness the Walküre putting down a riot.
Mirage has been appointed as Hayate's training instructor. Hayate does not listen to Mirage at all.
A nervous Freyja prepares for her first concert. Before the show, Mikumo tests Freyja's readiness.
The enemy turns out to be Windermere. Freyja is suspected of being a spy, but she acts cheerful.
The enemy plane carries those infected with Vár. Hayate aims for the wings and is scolded by Messer.
Delta Flight is no match for the Aerial Knights. Hayate tries to protect Freyja, but is beaten down.
Hayate and Mirage are stunned to learn that Messer has been fighting with a certain secret.
The scars inflicted on Delta Flight by Keith's precise attack are so deep that all are in shock.
Windermere has revived a powerful ancient battleship. Xaos heads to Ragna with all its forces.