Oussekine
On the night of 5 December 1986, 22-year-old Malik Oussekine is beaten to death by the police. 'Oussekine' is a four-episode miniseries about the Oussekine family’s fight for justice. It goes back through the events, shows their hopes and disillusions and paints the portrait of a country in turmoil.
Malik Oussekine is beaten to death by the police. His family begin a tough battle.
The Oussekines attempt to make themselves heard while the authorities try to exonerate the police.
A reconstruction is organised, giving the family their biggest chance to establish the truth.
1990. The trial of the two police officers accused of Malik’s death finally begins.