Saving Mr. Banks
Tom Hanks and Emma Thompson bring to life the untold story behind Walt Disney’s 20-year effort to transform the beloved book “Mary Poppins” into one of the most treasured movie classics of all time.
Tom Hanks and Emma Thompson bring to life the untold story about the origins of one of the most treasured Disney classics of all time, revealing the surprising backstory behind the making of Mary Poppins. Determined to fulfill a promise to his daughters, Walt Disney (Hanks) tries for 20 years to obtain the rights to author P. L. Travers’ (Thompson) beloved book. Armed with his iconic creative vision, Walt pulls out all the stops, but the uncompromising Travers won’t budge. Only when he reaches into his own complicated childhood does Walt discover the truth about the ghosts that haunt Travers, and together they set “Mary Poppins” free. Contains tobacco depictions.