Sneakerella
In this high-energy, music-driven 'Cinderella' story - El, an aspiring sneaker designer from Queens, works as a stock boy in a shoe store and hides his talent. Sparks fly after a chance encounter with Kira King, a Manhattan Princess Charming of sorts. With a nudge from his best friend and a sprinkle of magic, El finds the courage to lace up and dream big.
Set in the avant-garde street-sneaker subculture of New York City, 'Sneakerella' is a high-energy, music-driven movie that puts a contemporary twist on the fairy tale Cinderella. El is an aspiring sneaker designer from Queens who works as a stock boy in the shoe store that once belonged to his late mother. He hides his artistic talent from his overburdened stepfather and two mean-spirited stepbrothers who constantly thwart any opportunity that comes his way. When El meets Kira King, the fiercely independent daughter of legendary basketball star and sneaker tycoon Darius King, sparks fly as the two bond over their mutual affinity for sneakers. With a little nudge from his best friend and a sprinkle of Fairy Godfather magic, El finds the courage to use his talent to pursue his dream of becoming a 'legit' sneaker designer in the industry. El is now ready to lace up and dream big.