Arthdal Chronicles: The Sword of Aramun
It's been 8 years since Tagon was enthroned as "the Reincarnation of Aramun". Eunseom, who united 30 clans of the Ago Tribe and became "the Reincarnation of Inaishingi", heads to Arthdal to wage a great war against Arthdal. Then, Aramun's tomb and identity from 200 years ago are revealed, along with a prophecy. "When the Sword of Aramun appears in the Zelkova tree, Aramun will know his mission." The conflict between Eunseom, who can never become Aramun, and Tagon, who announced himself as "the Reincarnation of Aramun" and is put to the test again increases. Tanya, Saya, and Taealha repeatedly unite and split forces. Eunseom and Tagon head toward the final battle! Who will become a legend and an eternal song?
Eunseom, "the Reincarnation of Inaishingi," crosses the Notsan River for the war with Arthdal.
Eunseom and the Ago Union struggle with the overwhelming power of Arthdal's elite forces.
Arthdal gets shocked at the unexpected situation in the first battle with the Ago Union.
Saya tries to take over the Ago Union. With Tagon's orders, Arthdal faces a new crisis.
Eunseom finds an unexpected breakthrough in despair. Saya's plan envelops Arthdal in fear.
They need to stop Tagon. A brutal night falls on Arthdal. Eunseom advances close to Arthdal.
Eunseom's Ago Union and Tagon's Arthdal have the final battle in the Arth Forest.
Tanya who wants to change Arthdal's owner and Taealha who wants to protect Arthdal fight.