Explorer: Lost in the Arctic
An attempt to solve one of the greatest mysteries in the history of exploration by finding the lost tomb of legendary Arctic explorer John Franklin.
Sir John Franklin set off from England in 1845 with two ships and 129 men to be the first to navigate the Northwest Passage, a new trade route over the top of the world. Franklin’s ships vanished without a trace. Now, a team of explorers attempt to solve the mystery by retracing Franklin’s route in search of his long-lost tomb.