Endurance
A century after Shackleton’s Endurance sank beneath the ice, explorers uncover the legendary shipwreck and an amazing tale of survival.
In a legendary feat of leadership and perseverance, Antarctic explorer Ernest Shackleton kept his crew alive for over a year despite losing their ship in frigid pack ice. A century later, a team of explorers sets out to find the sunken ship. These landmark expeditions, bound by shared grit and determination, bookend one of history’s greatest sagas of survival and the power of the human spirit.