A Town Without Seasons
Shorts Hansuke comes with his cat to the temporary housing settlement that still remains twelve years after the great disaster known as The What. He reports to a shady man on the lives of the town's residents. This is the story of Hansuke and the quirky screwball residents.
Bereft of hope, Shinsuke Tanaka, aka Shorts Hansuke, comes with his cat Tora, to the temporary housing settlement that still remains twelve years after the great disaster known as The What. His job is to report to the shady Mikimoto on the lives of the residents, every last one of which is a quirky screwball: Roku-chan, the driver of an invisible train; a homeless father and son who daydream of someday building a mansion; a father who has many children after marrying a pop idol who came to visit the disaster victims; two drunken married couples who argue endlessly, and a young girl Ganmodoki, who labors away silently at home making masks.
Hansuke and his cat come to the temporary housing settlement where he finds train-crazy Roku-chan.
Tatsuya Yoda's yakuza brother, Shingo, comes home. Tatsuya assumes he has come to beg for money.
Having no news for Mikimoto, Hansuke writes about his cat before noticing a homeless father and son.
Two couples, Masuo and Mitsuyo, and Hatsutaro and Yoshie, accidentally trade homes and wives.
The homeless father and son talk about their ideal home, and the son goes about collecting food.
Nagata often visits Hansuke, while Katsuko's aunt Taeko notices a change in Katsuko.
Tatsuya has soured on life. He goes to play shogi with Tanba-san, who makes an unexpected proposal.
With destruction of the settlement looming,the tension comes to a head at the town's farewell party.