Macross Plus: Movie Edition
Isamu Dyson, the test pilot for YF-19, reunites with former best friend Guld Goa Bowman, the test pilot for YF-21. Meanwhile, Myung Fang Lone, Isamu and Guld's childhood friend, arrives at Eden to hold a concert. The fateful reunion between these three marks the beginning of a major incident.
In the year A.D. 2040, on Planet Eden, humanity's first emigration planet, Project Super Nova is being conducted to decide on the successor of the next Variable Fighter. Isamu Dyson, an outstanding pilot assigned to the Variable Fighter YF-19, is reunited with his childhood friend Guld Goa Bowman, who is also the test pilot for YF-21, the competing Fighter. At the same time, Myung Fang Lone, the producer of Sharon Apple, a popular Virtual Singer, who also happens to be Isamu and Guld's childhood friend, arrives at Eden. The three, whose paths once diverged after a certain incident in the past, come together once again.