Loose Cannons
Stefania, Vincenzo and the whole family are anxiously awaiting the return of their son Tommaso. Everyone hopes that Tommaso will agree to work alongside his brother Antonio, in the management of the family pasta factory. However, no one has come to terms with fate and also for this reason Tommaso will find himself staying at his parents’ house longer than he had foreseen.
Never let others tell you who you should love and hate. Make your own mistakes, always. This is the advice that the grandmother gives to his nephew Tommaso, who is back from Rome and determined to affirm his personal choices even at the cost of clashing with his family. Tommaso Cantone, the youngest son of the owners of a pasta factory in Puglia, has a large and extravagant family. At home, there is a lot of anticipation for Tommaso’s return. His rebellious grandmother is trapped in the memory of an impossible love, his mother Stefania is loving but suffocated by bourgeois conventions, his father Vincenzo is disappointed in his children, his aunt Luciana is, to say the least, eccentric, his sister Elena shuns the fate of a housewife, and his brother Antonio is expected to co-manage the family pasta factory. Alba professionally crosses the Cantones’ path. A series of surprising revelations and twists will lead Tommaso to stay at his parents’ house longer than he had foreseen.