Made in Italy
Milan, 1974. Irene, the daughter of southern migrants in Milan, applies for a job at "Appeal" magazine to fund her education.This choice launches her into an exciting journey through the evolving fashion industry, shaped by emerging designers.
In 1974 Milan, Irene, whose parents migrated from the south, responds to an advertisement from the fashion magazine "Appeal" to help fund her education. This decision marks the beginning of a whirlwind journey as her life transforms alongside the rapid changes in Milanese fashion, driven by a remarkable generation of designers.
Milan, 1974: Irene lands a job at Appeal, a fashion magazine overseen by the strict Rita Pasini.
After a conflict with her father, Irene stays with Monica and interviews Krizia at the fashion show.
Irene has a job for Lella Curiel in Morocco, but she needs to replace the unwell model.
Rita can't interview Valentino in Rome, so Irene and Monica step in, but they aren't welcome.
At Idea Como, Irene meets Davide Frangi, who invites her to dinner. Is romance brewing?
Nava launches the magazine Fascino with top photographers. Irene travels to New York to save Appeal.