Roberta Valente - Notaio in Sorrento
Roberta, deeply scarred by a tragedy at a young age, suffers from a need for control that makes her to plan every aspect of her life. She has always excelled in school and college, and also came first in the notary exam, allowing her to choose Sorrento as her posting, her birthplace, and where her long-time boyfriend, Stefano, lives.
Roberta, deeply scarred by a tragedy she experienced at a young age, suffers from control anxiety that causes her to overly plan every aspect of her life, under the illusion that she is shielding herself from unpleasant surprises. She has always excelled in her education, succeeding in school and college and also coming first in her notary exam as well, allowing her to choose her birthplace, Sorrento, as her posting, which is also where her long-time boyfriend, Stefano, lives. Upon arriving in the enchanting city, amid fragrant lemon groves and breathtaking views, Roberta will meet people who will leave a lasting mark on her life, among them, Leda, the radiant waitress at a café, and her ex-boyfriend Vito, a young fisherman with seemingly brusque manners.
After ranking among the top candidates in her notary exam, Roberta chooses to return to Sorrento.
While Roberta is busy with her wedding preparations, a discovery turns her life upside down.
An old Fiat 500 is at the center of an enigmatic bequest, leading to a deeply human case.
A sensitive case involves the notary office, which has been called to handle Filippo’s guardianship.
Roberta is asked to stand in for Notary Carrano at the annual beauty pageant in Sorrento.
The lemon grove that Vito has lovingly tended for years is threatened by an unexpected claim.