My Brilliant Friend
When the most important friend in her life seems to disappear without trace, Elena Greco, an elderly woman living in a house crammed with books, switches on her PC and starts writing her own story, and that of Lila. She tells the tale of their friendship, which started at school in the 1950s.
When the most important friend in her life seems to disappear without trace, Elena Greco, an elderly woman living in a house crammed with books, switches on her PC and starts writing her own story, and that of Lila. She tells the tale of their friendship, which started at school in the 1950s. Set in a dangerous but fascinating Naples, it is just the start of a story spanning sixty years of life. A tale that attempts to unveil the mystery of Lila, Elena’s brilliant friend: her best friend and worst enemy.
Elena decides that the time has finally come to settle down with Nino and her daughters.
The neighborhood is struck by a sudden earthquake, forcing the residents to flee.
After Immacolata’s funeral, Elena promises her publisher she’ll deliver her new book.
Elena can devote herself to writing. Lila, disappeared from her life, will be able to surprise her.