Uno sbirro in Appennino
After brilliantly solving a case using rather unorthodox methods, Inspector Vasco Benassi is transferred to his hometown in the Bolognese Apennines. The transfer will give him the opportunity to confront painful wounds, rekindle old relationships, and deepen new ones, all while skillfully navigating murder cases that will also force him to face ethical dilemmas.
Commissioner Vasco Benassi is known in Bologna as the “best cop,” but after making a mistake, he is transferred to the Apennines, to the small village of Muntagò, his hometown, which he had left years earlier following an experience that left a deep mark on him. Investigating the cases he’ll face will help Benassi reconnect with his roots, in a process of “reopening his heart” that will lead him to become less solitary, to form new relationships, and to deepen others, such as the one with his cousin Gaetana, an inspector at the Muntagò police station; with her husband, Bruno; and with his trusted friend Fosco. But more than any of his old acquaintances, the person who makes a strong impact on Vasco Benassi’s life is Nicole Poli, the great platonic love of his youth.
Benassi returns to Muntagò, viewing the transfer as a punishment that reopens old wounds.
Amaranta catches the young Magico red-handed after discovering an illegal plantation in the woods.
“The Lobster” takes down dangerous thieves, leaving messages tied to the “Magnificent 10.”
As he recovers from the accident, Benassi leads the team toward a long-buried truth.