Mamma Qui Comando Io
Filippo and Michela are on the verge of separation. Due to the couple’s dispute over who should keep the family home and the impossibility of determining which parent is the right one for Francesco, their nine-year-old boy, to live with, the judge assigns the house to the child and decides that the mother and father will alternate in the house. Francesco interprets the ruling in his own way.
Filippo and Michela are a married couple on the verge of separation and parents of Francesco, a smart and lively nine-year-old boy. In court, due to the couple’s dispute over who should keep the family home and the impossibility of determining which parent is the right one for the child to live with, the judge surprisingly assigns the house to the child and decides that the mother and father will alternate living in the house every Monday. However, the ruling is temporary: with the help of a social worker’s supervision, the judge will decide after six months which parent will be granted custody of the child at home. Francesco interprets the ruling in his own way and, encouraged by his group of friends, convinces himself that he is the boss of the house, leading to comical situations, such as secretly organizing a party advertised on social media that fills the house with rowdy kids, even attracting police intervention. Severely reprimanded by the social worker, Filippo and Michela blame each other, backed by their respective families. Francesco, like any child, longs for his parents’ reconciliation and realizes that he has caused worse arguments. He tries to make amends by behaving as an obedient and helpful child. He even attempts to bring his parents back together, but new suitors for both his mother and father appear on the horizon, complicating the situation further, culminating during the Christmas Eve dinner.