Hans Reiser, a rural Catholic priest, takes over a troubled parish in Munich. He wants to bring new life to the small community, but his unconventional approaches are not met with universal enthusiasm. He receives some support from his superior, the Archbishop of Munich Georg Cardinal Brunnenmayr.
A stranger confesses murder plans; Father Reiser refuses absolution and is locked in.
When Nathalie is arrested at a climate protest, Father Reiser supports her and her friends.
Father Reiser fights alongside the Herzogs for the life of their daughter Melanie, who is in a coma.