Happily ever after never seemed so far, far away when a trip to meet the in-laws turns into a hilariously twisted adventure for Shrek (Mike Myers) and Fiona (Cameron Diaz). With the help of his faithful Donkey (Eddie Murphy), Shrek takes on a potion-brewing Fairy Godmother, the pompous Prince Charming (Rupert Everett), and the ogre-killer, Puss in Boots (Antonio Banderas) who's a pussycat at heart.