Shrek
Once upon a time in a far away swamp, there lived an ornery ogre named Shrek, whose precious solitude is suddenly shattered by an invasion of annoying fairy-tale characters. There are blind mice in his food; a big, bad wolf in his bed; three little homeless pigs and more, all banished from their kingdom by the evil Lord Farquaad.